logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۷۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر موزه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان ابهر:

موزه شهدای ابهر گنجینه آثار ایثارگران است

موزه-شهدای-ابهر-گنجینه-آثار-ایثارگران-است
مدیر موزه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان ابهر گفت: موزه شهدا مزین به تصاویر و دست‌نوشته و وصیت‌نامه‌های شهدا و همچنین آثار به جامانده از زمان شهادتشان است.

امیر میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: موزه شهدا مزین به تصاویر و دست‌نوشته و وصیت‌نامه‌های شهدا و همچنین آثار به جامانده از زمان شهادتشان است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در این موزه همچنین صنایع‌دستی که آزادگان در اردوگاه‌های عراق به یادگار گذاشته شده، در کنار همه این زیبایی‌های به تصویر کشیده شده است، افزود: از عدوات نظامی اعم از انواع نارنجک‌ها، خمپاره‌ها، خمپاره‌اندازها، انواع مین‌ها، تیربار دوشکا، اس‌پی‌جی (سلاح بازوکا)، توپ‌های جنگی و ماکت‌های عملیات در فضای داخلی و خارجی موزه به‌کارگیری شده است.

 مدیر موزه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این موزه به همت مسئولان غنی‌سازی خواهد شد، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد عدوات بیشتری جهت بازديد عموم قرار بگیرد و همچنین ساخت طبقه دوم و افزایش فضای داخلی موزه در اولویت است‌.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی نیست و گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج و مصرف کرده و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند.

میرزایی با توضیح اینکه موزه شهدا فرصتی را به وجود آورده تا ارتباط با نسل جدید مهیا شود، متذکر شد: جوانان باید بیشتر از هرزمانی با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند و در مقابل هزینه‌های کلان کشورهای غربی در جنگ نرم بر علیه ملت عزیز ایران موزه شهدا بهترین مکان است در جهت خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان برای نشانه رفتن اعتقادات جوانان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر